Laboratoryum

Storyboardy

Zanim nasze pracowite rączki zaczną znęcać się nad jakąś animacją powstaje storyboard – scenopis obrazkowy. Zazwyczaj przedstawiany na arkuszu jako sekwencja obrazków ilustrująca kolejne ujęcia.

Przykłady storyboardów do reklam

Powyżej przedstawiamy przykłady wybranych arkuszy storyboardów do reklam telewizyjnych.

Gotowy storyboard często zamienia się w animatik, czyli testowy film pozwalający sprawdzić czy historia się opowiada. Taki film uwzględnienia ruchy kamery, czas trwania ujęć, a w animacji uproszczony ruch postaci (klatki kluczowe).

Powyżej prosty animatik utworzony z wcześniej narysowanego storyboardu.

Animatik to niezła zabawa – można szybko sprawdzić jakiś pomysł. Poniżej prezentujemy przykład takiego zwizualizowanego pomysłu z nagranym „własnoręcznie” dialogiem (właściwie monologiem) i podłożoną testową muzyką (licencja public domain). Jest to szybka technika testowania czasu ujęć, tekstu dla lektora/aktora, miejsca pod muzykę etc., dająca dobre wyobrażenie końcowego efektu.

Głos jest własny, ale tekst pochodzi z dostarczonego scenariusza (© Thinking Media).

 

Storyboardy mogą reprezentować różną jakość – generalnie nie ma czasu na bawienie się w ładne obrazki i często są to szkice, ale czasami trzeba zaprezentować obrazki w docelowej jakości, jak np. do prezentacji medycznych.

Storyboard do prezentacji leku

Bogate wnętrze, a niżej coś mniej otwartego.

Storyboard do prezentacji plastra przeciwbólowego

 

Poniżej prezentujemy kilka scenek ze storyboardu do filmu animowanego.

Storyboard do filmu animowanego

Można śledzić rozwój sceny z wypiekami na twarzy.

Storyboard do filmu animowanego

Im dłuższa historia, tym bardziej szkicowe obrazki – ciasto pieniądz.

Storyboard do filmu animowanego

I na koniec dwa arkusze, na których uważne oko dostrzeże uwagi odnośnie kamery, dźwięku i nawet dialogi.

Nawet przy zgaszonym świetle i pod kocem widać, że film wymaga więcej obrazków na ujęcie.

Sierpień, 2012

 

Projekty: